Svar: Håret lugter
19. oktober 2013
Alder:
13 mdr.
Hej med dig
Det er rigtig fint, at du ikke bruger parfume til din datter - men vasker du hendes hår med shampoo eller hvad bruger du?
Du kan sagtens med den alder hun har, og det hår hun lyder til at have, bruge en babyshampoo til hende. Der findes mange forskellige på markedet, også shampoo der er svanemærket.
Det kan være en god idé at vælge en shampoo som kan skumme lidt, så du kan massere shampoo´en godt ind i hår og hovedbund, sikre at du kommer hele vejen rundt, lade det sidde 1-2 minutter og så skylle det ud igen.
Hvis du allerede bruger en babyshampoo og ikke synes de har den ønskede effekt, så kan du også prøve med "Matas luksus shampoo" - den "guld-stribede" og den uden parfume (der findes to slags). Den kan du også bruge til dig selv.
Håber dette vil hjælpe dig lidt videre :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske