Svar: Vaske hænder med sæbe
19. marts 2012
Alder:
4 år, 2 mdr.
Kære Mor
Hygiejne er vigtigt, det har du naturligvis ret i og at lære børn at vaske hænder er en rigtig god idé! :)
Hvis I bruger fast sæbe, så kan din datter måske ikke lide fornemmelsen af at røre ved en sæbe, som virker fugtig i sæbeskålen og hvor man fornemmer at andre har rørt ved den ... Mange børn i din datters alder kan derimod rigtig godt lide skumsæbe. Derfor vil jeg foreslå dig at du prøver at købe en skumsæbe i beholder, hvor hun trykker og skummet kommer ud i hånden.
Nogle børn vil også synes at det er sjovt med en elektrisk sæbedispenser, så det er også en mulighed. De kan ofte købes i større supermarkeder eller steder, hvor man sælger badeværelsestilbehør.
Fortsat god håndvask! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske