Svar: I teater
28. marts 2011
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Det lyder dejligt med en tur i teateret og jeg kan godt forstå at du og din kæreste har glædet jer til dette :)
Der er dog igen tvivl om, at det jo er jeres behov og ikke hans behov ... små børn har som udgangspunkt kun brug for at være sammen med deres forældre og har ikke brug for at blive passet af andre. Så når vi forældre vælger at lade dem passe, så er det fordi vi har andre behov end barnet ...
Det betyder naturligvis ikke, at I ikke godt kan lade jeres dreng passe en enkelt aften, men I skal bare vide, at det så er jeres behov for "en friaften" der bliver dækket. Hvilket jo også kan være reelt nok :)
Jeg går ud fra at din dreng får flaske og drikker fint af denne? For han skal naturligvis kunne få mælk, når han skal passes af andre. Hvis han ikke tager flaske, er det udelukket at lade ham passe, det er synd for ham. I skal sikre jer, at de der skal passe ham, kan give ham mælk.
I skal naturligvis også sikre jer, at de kender ham og er søde og omsorgsfulde og nærværende. De skal naturligvis trøste, berolige, nusse, kærtegne, hjælpe ham til ro osv. når han har brug for det - så han bliver taget rigtig godt hånd om, i de timer I er væk.
Du kan sove med en stofble et par nætter, så den dufter af dig og lade ham blive puttet med denne. Stofbleen kan han så have med sig, så han stadig har duften af mor i nærheden. I kan også overveje om ikke de skal passe ham hjemme hos jer, så han er i sine vante omgivelser, kan blive skiftet hvor han plejer, kan sove i sin seng, barnevogn osv. som han kender og naturligt er mere tryg ved - så alt omkring ham ikke er nyt.
Han vil ikke tage skade af at blive passet en enkelt aften, af omsorgsfulde voksne, - men det er som sagt, jeres behov der dækkes og her skriver du "Men men men nu er dagen her snart og jeg syntes bestemt ikke jeg er klar" ... hvis du ikke føler dig klar, så skal I på ingen måde gøre det. Så er det jo ingen mening, hverken for dig eller for ham :)
Rigtig meget held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske