Svar: I teater

28. marts 2011

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Hej med dig

Det lyder dejligt med en tur i teateret og jeg kan godt forstå at du og din kæreste har glædet jer til dette :)

Der er dog igen tvivl om, at det jo er jeres behov og ikke hans behov ... små børn har som udgangspunkt kun brug for at være sammen med deres forældre og har ikke brug for at blive passet af andre. Så når vi forældre vælger at lade dem passe, så er det fordi vi har andre behov end barnet ...

Det betyder naturligvis ikke, at I ikke godt kan lade jeres dreng passe en enkelt aften, men I skal bare vide, at det så er jeres behov for "en friaften" der bliver dækket. Hvilket jo også kan være reelt nok :)

Jeg går ud fra at din dreng får flaske og drikker fint af denne? For han skal naturligvis kunne få mælk, når han skal passes af andre. Hvis han ikke tager flaske, er det udelukket at lade ham passe, det er synd for ham. I skal sikre jer, at de der skal passe ham, kan give ham mælk.

I skal naturligvis også sikre jer, at de kender ham og er søde og ...

Annonce

... omsorgsfulde og nærværende. De skal naturligvis trøste, berolige, nusse, kærtegne, hjælpe ham til ro osv. når han har brug for det - så han bliver taget rigtig godt hånd om, i de timer I er væk.

Du kan sove med en stofble et par nætter, så den dufter af dig og lade ham blive puttet med denne. Stofbleen kan han så have med sig, så han stadig har duften af mor i nærheden. I kan også overveje om ikke de skal passe ham hjemme hos jer, så han er i sine vante omgivelser, kan blive skiftet hvor han plejer, kan sove i sin seng, barnevogn osv. som han kender og naturligt er mere tryg ved - så alt omkring ham ikke er nyt.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Han vil ikke tage skade af at blive passet en enkelt aften, af omsorgsfulde voksne, - men det er som sagt, jeres behov der dækkes og her skriver du "Men men men nu er dagen her snart og jeg syntes bestemt ikke jeg er klar" ... hvis du ikke føler dig klar, så skal I på ingen måde gøre det. Så er det jo ingen mening, hverken for dig eller for ham :)

Rigtig meget held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre