Svar: Børnehave - 3 år

8. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære forvirrede mor

Da I planlægger at flytte og det til en anden by, så kan det ikke undgås at jeres datter kommer til at skifte institution før eller siden. Så selvom der er en bestemt institution du gerne vil have hende i, og I så var heldige at det lykkedes at få hende ind der, så vil det alligevel være begrænset, hvor længe hun vil kunne være der.

Som udgangspunkt må det vigtigste være at hun skal skifte institution så lidt som muligt og det er også super vigtigt, at det sted hun er, virker trygt og rart for hende. Her prioriterer jeg højere at hun har det godt, at der er omsorgsfulde og nærværende pædagoger, tid og gode rolige og trygge rammer, frem for nye bygninger og store gode udenomsarealer.

Sandsynligheden for at hun kommer i den institution I gerne vil have hende i er minimal og får hun endelig en plads der, så vil det sandsynligvis være for en kort periode og hvad skal hun så indtil hun får den pågældende plads ... ...

Annonce

... Den plads I har fået tilbudt nu - det lyder som et lille trygt sted, kun 19 børn det er ikke meget og det lyder faktisk som en meget god overgang mellem dagpleje og så en noget større børnehave, som hun så kan komme i, når I flytter.

Man kunne måske forestille sig at den pågældende børnehave, havde mulighed for at tage mere på ture eller lave andre ting med børnene, netop fordi børneflokken er så lille som den er. Det kan jo også være en fordel, at der ikke er så mange.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

En naturbørnehave er det ikke, men det kan I jo så søge om i den kommune I vil flytte til og håbe at hun så får plads der.

Så min umiddelbare tanke er, at det er vigtigt at hun ikke flyttes rundt mere end højst nødvendigt og at hun er tryg og har det godt, hvor hun er. Den lille børnehave lyder tryg og ved at lade hende have sin hverdag der, så skal hun først skifte igen, når I flytter - hvornår det så end bliver ...

Håber du kan bruge dette :) Fortsat held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder