Er det en fase? - 6 mdr.

8. februar 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Er det en fase? - 6 mdr.

Hej Helen.

Ja, der er godt nok et utal af spørgsmål í denne tid. Vores datter på knap 6 mdr har været syg med voldsom hoste, feber og snot en lille uge. Lægen har tjekket og det er bare en virus.

Men de sidste 3 dage har vi haft problemer, når hun skal puttes. Vores ellers meget milde og glade datter bliver helt sindsygt hidsig og græder med tårer. Det gælder både ved hendes lure og om aftenen. I går tog det 1½ time at ligge hende til at sove, hvorefter hun faldt i søvn i mine arme af ren og skær udmattelse. Vi har ellers efter de første 3 mdr fået en aften ...

Annonce

... rutine efter en meget mild udgave af Godnat og Sov Godt. Og hendes lure har aldrig været noget problem. Hun er blevet lagt i barnevognen og har sovet stort set med det samme. Nu sover hun korte lure afbrudt af hidsige skrig hvor jeg må ud og køre barnevognen rundt i haven for at forlænge lurene.

Spørgsmålet er om dette er en fase eller om det her er sådan det bliver fra nu af? Og gælder det stadig i denne alder, at hun skal puttes efter 3 gab uanset hvor længe det er siden hun sidst har sovet?

Endnu en gang tak.

Bedste hilsner
den MEGET bekymrede førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre