Brev:
Er det en fase? - 6 mdr.
8. februar 2011
Alder:
6 mdr.
Er det en fase? - 6 mdr.
Hej Helen.
Ja, der er godt nok et utal af spørgsmål í denne tid. Vores datter på knap 6 mdr har været syg med voldsom hoste, feber og snot en lille uge. Lægen har tjekket og det er bare en virus.
Men de sidste 3 dage har vi haft problemer, når hun skal puttes. Vores ellers meget milde og glade datter bliver helt sindsygt hidsig og græder med tårer. Det gælder både ved hendes lure og om aftenen. I går tog det 1½ time at ligge hende til at sove, hvorefter hun faldt i søvn i mine arme af ren og skær udmattelse. Vi har ellers efter de første 3 mdr fået en aften rutine efter en meget mild udgave af Godnat og Sov Godt. Og hendes lure har aldrig været noget problem. Hun er blevet lagt i barnevognen og har sovet stort set med det samme. Nu sover hun korte lure afbrudt af hidsige skrig hvor jeg må ud og køre barnevognen rundt i haven for at forlænge lurene.
Spørgsmålet er om dette er en fase eller om det her er sådan det bliver fra nu af? Og gælder det stadig i denne alder, at hun skal puttes efter 3 gab uanset hvor længe det er siden hun sidst har sovet?
Endnu en gang tak.
Bedste hilsner
den MEGET bekymrede førstegangsmor