Svar: Ulykkelig i vuggestuen
14. september 2010
Alder:
2 år
Kære Noahs mor
Det er noget galt, ellers forsvinder personalet ikke fra institutionen som du beskriver og når I gentagende gange, har haft møde med ledelsen og ingen ting bedres, så synes jeg faktisk ikke Noah skal blive der.
Du beskriver en dybt ulykkelig dreng, han græder og protesterer allerede når I går hjemme fra, han fortæller dig tydeligt at han ikke er glad for at være der. Han græder når du går og når du kommer og henter ham igen, sidder han ked af det hos en voksen, det lyder ikke som om at han har det godt, det lyder ikke som stedet han skal være.
Det er meget fint at du har skrevet ham op til en anden institution, jeg synes du skal presse på for at få ham flyttet. Du fortæller at du går hjemme i øjeblikket og venter på at få et arbejde - jeg ved ikke hvad du laver og hvad udsigterne til job er lige nu - men kunne det ikke lade sig gøre at have Noah hjemme, tage ham ud af institutionen og så holde ham hjemme til I kan finde et bedre sted for ham at være?
Du har fuldstændig ret i, at du et eller andet sted er nødt til at lytte til de signaler han sender og du beskriver en dreng, der nærmest higer sig fat i dig som en lille abeunge og som skal vrides væk fra dig. Han er virkelig ulykkelig over at være der og det er urimeligt at det skal være sådan. Han har gået der i over 1 år - han skal ikke lide på den måde, I er nødt til at få ham væk derfra og finde en anden løsning.
Jeg ved godt at det er svært med pladser og pladsanvisninger osv. og man kan ikke altid få det man ønsker, men her er der tale om så ulykkelig en dreng, at det bør man ikke bare overhøre ...
Håber du kan bruge mine tanker videre, rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske