Svar: Vuggestue skift - 2 år, 4 mdr.

4. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Maibritt

Tillykke med at du venter dig igen, det lyder dejligt :)

Jeg kan godt forstå jeres pladsproblemer, det er ikke let at skulle bo med 2-3 børn i et værelse og jeg kan godt forstå at I gerne vil flytte. Det er dog problematisk at flytte så meget rundt, det vil altid påvirke børn og Lucas vil reagere på det. Det er en stor stress situation, hver gang I flytter ham - han skal forholde sig til helt nye regler, nye børn og voksne, nye rutiner og det er super hårdt. Det svarer lidt til at du skulle skifte arbejdsplads ligeså tit, det ville også være rigtig svært og du ville endda kunne spørge dig for og søge hjælp, det kan man ikke, når man er 2-2½ år gammel, så kan man bare forsøge at 'følge med strømmen' og håbe på at det går godt...

Det bedste ville derfor være, hvis I ...

Annonce

... kunne finde et sted at bo i nærheden af den nuværende institution, så han kan blive der hvor han lige nu er igang med at blive kørt ind.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Hvis dette er fuldstændig umuligt, så kunne I overveje om I kunne vente med at flytte til han bliver 3 år og kan få en børnehave plads. Hvis jeres flytning kan falde sammen med at han alligevel skal skifte til børnehave, så vil det spare ham for et flyt og samtidig virker skiftet naturligt. I vil også kunne forberede ham på at skulle gå i børnehaven og det skift der naturligt ligger i det. Måske kan I finde en integreret institution, så den lille ny så samtidig kan gå i vuggestuedelen og storebror i børnehaven, det kunne være godt at tænke lidt langsigtet i forhold til alle børn :)

Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke med det hele :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.