Vuggestue skift - 2 år, 4 mdr.

4. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Vuggestue skift - 2 år, 4 mdr.

Hej Helen

Først Rigtig go Påske ;)

Jeg har et par bekymringer ang min søn på 28 mdr ang han evt skal skifte vuggestue igen.

Da Lucas blev født boede vi i en lejlighed i Ringsted, men grundet flere omstændigheder kunne de ikke finde en vuggestueplads til ham, vi valgte så at flytte ind til København på sjælør hvor Lucas kom i en vuggestue, her var han vel omkring små 1½år han var meget glad for vuggetuen og var egentlig hurtigt faldet til, men da det kun var en midlertidig bolig skulle vi flytte igen, så han var i vuggestuen et par mdr.

Vi flyttede så til Hvidovre i en permanent lejlighed, hvor Lucas nu går i en stor vuggestue ganske kort herfra, Lucas har været lidt svær at finde ud af ang hans nye vuggestue, han er ked og sur om morgenen når han skal afsted og bliver tit ked af det når man skal gå fra ham. Men personalet forsikre mig om at det kun er indtil jeg er ude af syne, derefter har han en dejlig dag og er en rigtig glad dreng.

Nu ...

Annonce

... kommer vi så til bekymringen, vi står og venter fælles barn nr 2 til Juli, og da vores lejlighed kun indeholder et børneværelse og kun mulighed for et, syntes vi selv at vi er lidt nødsaget til at flytte igen, da min mand også har et barn på 4 fra tidligere forhold hver 14 dag i weekenden, står vi med snart 3 børn og kun et værelse.

Min bekymring er om Lucas ville kunne klare at skulle skifte Vuggestue igen, inden for så forholdsvis kort tid vi har prøvet alt for at finde en større lejlighed i Hvidovre hvor vi bor nu, så han kunne slippe for at skulle skifte vuggestue, men det er bare ikke muligt, da det er utrolig svært,
og vi har desværre ikke råd til at købe noget.

Så ville egentlig gerne ha et professionelt syn på de her flytninger i form af ny bolig og ny vuggestue igen i forhold til Lucas.

Han er normalt en meget glad dreng med et MEGET stort temerament som trives til UG.

Håber du har nogle gode synspunkter og råd

Venlig hilsen
Maibritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin