Svar: Vuggestuestart - 14 mdr.
6. januar 2010
Alder:
14 mdr.
Kære Thilde
Som udgangspunkt har børn bedst af så forudsigelige og vante rammer som muligt. Da I er flyttet til Danmark og det i sig selv er en kæmpe omvæltning for jeres dreng - nyt hjem, lyde, lugte, sprog osv. - bare kulden og sneen er noget nyt - så har han ikke behov for at blive sendt hjemmefra i 3 uger, for derefter at skulle flytte institution igen.
Mit råd er derfor at du holder ham hjemme, når du nu har mulighed for det og besøger den nye institution et par gange op til at han skal starte der 1. februar. Så kan han lære stedet lidt at kende, kan være der lidt sammen med dig. Du kan også få det praktiske på plads, få aftalt med personalet hvordan I gør med indkøring, hvad han skal have med af tøj, bleer, indetøj, udetøj, sovedyr osv.
Savner han andre børn så kan I gå på biblioteket eller finde en legeplads i nærheden af hvor I bor. Men ellers vil det være fint for ham bare at være sammen med mor, han behøver ikke at lege med andre børn de næste 3 uger. Det får han masser af mulighed for, når han så tryg og frisk starter til den 1. februar.
Rigtig meget held og lykke med indkøring om et par uger :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske