Vuggestuestart - 14 mdr.

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Vuggestuestart - 14 mdr.

Kære Helen

Vores søn på 14 mdr. skal starte i vuggestue. Vi er netop flyttet tilbage til DK efter et par år i udlandet. Derfor har vi per 11. januar fået en såkaldt garantiplads, som Kbh's kommune giver til tilflyttere. Det har været meningen, at vores søn skulle gå der indtil foråret, hvor vi ville få en permanent plads i en bedre institution, tættere på vores bopæl. Nu er der sket det heldige, at vi kan få den permanente plads allerede 1. februar. Det er jo herlige sager!

Sagen er den, at min mand og jeg er uenige om, hvorvidt vores søn stadig skal startes op på ...

Annonce

... garantipladsen og gå der i tre uger. Jeg mener, at det er en rigtig dårlig ide, mens min mand synes, at vores søn har brug for at komme ud at lege med andre børn og skal af sted. Det er ganske givet rigtigt, at han ville have godt af at komme ud at lege mere med andre børn, men er det ikke alt for meget at byde den lille mand? To opstart så tæt på hinanden?

Jeg er har ikke fundet arbejde endnu og min mand starter først for alvor sit nye job per 1. februar, så rent praktisk kan vi godt få det til at hænge sammen, at vores søn ikke kommer af sted endnu.

Bedste hilsner

Thilde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger