Svar: Sutteflasker og hygiejne
19. december 2009
Alder:
4 mdr.
Kære Sanne
Flasker og flaskesutter skal altid rengøres grundigt efter hvert brug. Du skal være meget omhyggelig med hygiejnen, fordi varm mælk samler bakterier. Mælkerester sidder i skruegangen og på kanterne af flasken samt i låget.
Du kan vaske flasker og låg grundigt med en flaskerenser eller opvaskebørste, med opvaskemiddel og varm vand eller du kan rense skruegangene og komme flaskerne i opvaskemaskine. Efter vask (uanset om det er i maskine eller ej) anbefales det dog stadig at du skolder flaskerne med rent kogende vand.
Du behøver således ikke koge flaskerne i flere minutter, men bør stadig efter rengøring skolde flaskerne, så evt. sæberester fjernes.
Held og lykke med start af skemad ... og rigtig glædelig jul til jeres lille familie :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske