Svar: Søvnløs mor
27. juli 2009
Alder:
5 mdr.
Kære søvnløse mor
Det kan godt være rigtigt, at årsagen til din søvnløshed skal findes i en efterfødselsreaktion og det er rigtig godt at du er opmærksom på dette.
Jeg synes du skal kontakte Gaia-instituttet og tale med dem om hvordan du har det. De har også afdeling / terapeuter i Jylland, hvor jeg kan se du bor. Du finder dem her på siden under Superlinks - 'Diverse'.
Derudover tænker jeg at du måske skulle overveje om din datter skal have flaske om aftenen og natten, så du ikke behøver amme hende hver 3 time og bliver vækket hele tiden. Det lyder hos jer som om at det vil være rigtig godt, hvis du kunne gå i seng og så regne med at få nogle sammenhængende timer, lige nu ligger du ligesom og venter på at du atter skal amme og finder således slet ikke ro ...
Amning er godt og det er fint - men det er altså ikke livet om og slet ikke, hvis mor ender med at gå ned med flaget fordi hun ikke får sovet. Prøv derfor at overveje om en flaske aften og nat, hvor din mand så kan tage over - måske vil være en stor hjælp og det rigtige for jer :)
Pas rigtig godt på dig selv og skriv endelig igen og fortæl hvordan det går ... Knus herfra!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske