Brev:
Søvnløs mor
27. juli 2009
Alder:
5 mdr.
Søvnløs mor
Hej.
Her kommer lige et nyt spg. Lærke er nu snart 6 mdr gammel. Jeg har de sidste 2 måneder haft problemer med at sove om natten, som jeg også har skrevet tidligere. Der er rigtig mange nætter, hvor jeg ligger vågen hele natten måske pånær en time til halvanden ved en 4-5 tiden. Jeg er selvfølgelig meget påvirket af det og efterhånden udmattet både psykisk og fysisk. Intet jeg har gjort for at afhjælpe problemet har hjulpet.
Min læge siger, han ikke kan hjælpe så længe jeg stadig ammer om natten.
Min datter sover ok. Tre timer ad gangen så skal hun ammes. Det er ok med mig...hvis jeg bare kunne sove imellem.
Af ren desperation over, at jeg ikke kan komme over problemet, er jeg nu begyndt at spekulere over, om det kan være en mild efterfødselsreaktion af en art. Bare for at få en forklaring. Jeg havde også en med min ældste datter. Den var dog mere udtalt og jeg var ikke i tvivl om, at jeg kæmpede med noget. Den gik over af sig selv i løbet af det første halve år. Så denne gang er jeg noget mere i tvivl.
Jeg synes ikke helt der er symptomer nok. Og det er også svært at skelne imellem, hvad der er pga søvnløsheden. Tristhed, utilfredshed, ensomhed, frustration!! Det er nogle af de ting, jeg kæmper med også på de dage, hvor jeg ellers har sovet ok. Men jeg ville egentligt betragte det som meget normale følelser for en mor til to, der går hjemme på barsel. Men nu er jeg blevet i tvivl pga søvnløsheden.
Hvad skal jeg gøre? Jeg føler snart ikke jeg kan klare mere, selvom jeg jo godt ved, at der ikke er nogen vej udenom. Men det virker ikke til, at der er nogen hjælp at hente nogen steder. Kan jeg håbe, at det går over af sig selv eller skal jeg søge hjælp og isf hvor?
Tak for hjælpen.
Hilsen den søvnløse