Søvnløs mor

27. juli 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Søvnløs mor

Hej.

Her kommer lige et nyt spg. Lærke er nu snart 6 mdr gammel. Jeg har de sidste 2 måneder haft problemer med at sove om natten, som jeg også har skrevet tidligere. Der er rigtig mange nætter, hvor jeg ligger vågen hele natten måske pånær en time til halvanden ved en 4-5 tiden. Jeg er selvfølgelig meget påvirket af det og efterhånden udmattet både psykisk og fysisk. Intet jeg har gjort for at afhjælpe problemet har hjulpet.

Min læge siger, han ikke kan hjælpe så længe jeg stadig ammer om natten.

Min datter sover ok. Tre timer ad gangen så skal hun ammes. Det er ok med mig...hvis jeg bare kunne sove imellem.

Af ren desperation over, at jeg ikke kan komme over problemet, er jeg nu begyndt at spekulere over, om det kan være en mild efterfødselsreaktion af en art. Bare for at få en forklaring. Jeg havde også en med min ældste datter. Den var dog mere ...

Annonce

... udtalt og jeg var ikke i tvivl om, at jeg kæmpede med noget. Den gik over af sig selv i løbet af det første halve år. Så denne gang er jeg noget mere i tvivl.

Jeg synes ikke helt der er symptomer nok. Og det er også svært at skelne imellem, hvad der er pga søvnløsheden. Tristhed, utilfredshed, ensomhed, frustration!! Det er nogle af de ting, jeg kæmper med også på de dage, hvor jeg ellers har sovet ok. Men jeg ville egentligt betragte det som meget normale følelser for en mor til to, der går hjemme på barsel. Men nu er jeg blevet i tvivl pga søvnløsheden.

Hvad skal jeg gøre? Jeg føler snart ikke jeg kan klare mere, selvom jeg jo godt ved, at der ikke er nogen vej udenom. Men det virker ikke til, at der er nogen hjælp at hente nogen steder. Kan jeg håbe, at det går over af sig selv eller skal jeg søge hjælp og isf hvor?

Tak for hjælpen.

Hilsen den søvnløse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie