Svar: Fjernsyn, tand, amning

19. maj 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Diverse.

Kære Arzu

Det der rigtig dejligt at det går bedre med amningen igen, du skal så nu lægge mærke til at hun atter begynder at tage på ... hvis hun fortsat ikke tager nok på i vægt og du har svært ved at få hende til at spise helt nok, så må du få hende vurderet af lægen :o)

Det kan sagtens være gummerne der gør ondt og tandfrembrud, der irriterer din datter - det er dog lidt usædvanligt at børn får tænder allerede i 3 måneders alderen, men det sker. Smerterne fra tænder er ofte værst lige der hvor tanden bryder frem, men de kan godt være der periodevist i mindre grad derudover.

Med hensyn til fjernsyn, så er det rigtigt, at din datter ikke har brug for at ligge og se fjernsyn med ...

Annonce

... den alder hun har, men hun bliver naturligt tiltrukket af farverne, lysende, lydende. Derfor vil det være naturligt at hun kigger efter fjernsynet, hvis du sidder med hende og fjernsynet er tændt.

Helens bog om børn og opdragelse
LÆS OGSÅ: "Helens bog om børn og opdragelse" - tydelige voksne giver trygge børn

Der sker ikke noget ved at hun en gang imellem bliver fanget af de lyde og det lys fjernsynet giver - det er også svært at undgå, når alle sidder i stuen og fjernsynet kører. I løbet af dagen er det dog en god idé at du sørger for at fjernsynet er slukket. Det er vigtigt at det ikke kører helet tiden, også fordi hun har svært ved at lukke lyde ude, hun har svært ved så at få den ro, hun også har behov for. Så alt med måde.

Fortsat held og lykke, håber du hermed er hjulpet videre på vej:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om diverse:

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

4. januar 2024 | Diverse | 5 mdr.

Menstruation efter fødslen - 5 mdr.

Kære Helen. Jeg fødte en dreng den 15. juli 2023. Jeg ammer ham, men han får...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

28. december 2023 | Diverse | 5 mdr.

Fladt baghoved - 5 måneder

Hej Helen Vores søn har haft nogle spændinger i den ene side af halsen, som...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder