Svar: Meget tyndt hår ....
11. maj 2009
Alder:
16 mdr.
Kære Heidi
Når man som sundhedsplejerske besøger familier med anden etnisk baggrund end dansk, så oplever man nogle gange at de barberer håret af deres spædbørn. Forklaringerne er mange og det er meget kulturelt bestemt, men nogen siger, at barnets hår bliver tykkere af det ...
Personligt tror jeg nu at hårets tykkelse, farve osv. er arveligt bestemt, så hvordan barnets hår bliver, afhænger af, hvordan man genetisk er disponeret til det ene eller det andet :o)
Jeg ville ikke barbere håret af en pige på 16 måneder, det synes jeg er synd :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske