Svar: Afføring om natten - 5 mdr.
1. december 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Helle
Der er desværre ikke så meget at gøre ved at din datter har afføring om natten. Ofte er det tiden der på hjælpe jer på vej og jeg tænker at netop i takt med at hun begynder at få lidt mere fast føde og begynder at spise mere om dagen, så vil hendes afføringsmønster også ændre sig.
De fleste børn er omkring 6 måneder inden de kan undvære mælk midt nat, det vil sige, at de fortsat har behov for amning, når de bliver puttet, sen aften omkring midnat og så igen næste morgen tidlig + naturligvis i løbet af dagen. Men netop det at natamning begynder at kunne undværes tænker jeg på hjælpe jer :o)
Jeg ved ikke om du giver din datter mælk sen aften kl. 23-24. Ellers kunne du måske prøve at amme hende her inden du selv går i seng, se om hun så kan have afføring i forbindelse her med og så kan I begge sove mere sammenhængende bagefter, måske til næste morgen tidlig ...
Men elles er der desværre nok ikke så meget at gøre lige nu:o)
Fortsat held og lykke med hende, og rigtig god jul:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske