Brev:
Afføring om natten - 5 mdr.
1. december 2008
Alder:
5 mdr.
Afføring om natten - 5 mdr.
Hej Helen,
Vi har et lidt irriterende problem, som jeg ikke ved, om der er noget at gøre ved - men måske du har nogle idéer...?
Problemet er, at min datter Ida, på 5½ måned har afføring næsten hver nat - og det er _ret_ irriterende, da det både forstyrrer hendes og min nattesøvn - for jeg må jo tage hende op og skifte hende. Mønsteret er, at hun begynder at ligge og grynte og vride sig i sin seng - nogle gange prutter hun lidt. Jeg tager hende så op - ammer hende - og så laver hun i bleen. Jeg er ret sikker på, at hun ikke er sulten - men hvis jeg ikke tager hende op, så ender det bare med at hun skriger - hun falder ikke til ro.
Jeg havde aldrig dette problem med min store datter - hun havde aldrig afføring om natten efter at "afføring-i-hver-ble" perioden som helt lille var overstået.
Mit spørgsmål er selvfølgelig, om der er noget jeg kan gøre, for at ændre hendes afførings-rytme? Ja, det lyder måske tosset?! Men det føles som en ekstra - og unødig - opvågning for os begge om natten.
Hun får en kombination af bryst, mme og majsvælling. Jeg var begyndt på grød ved 4½ måned, hvilket hun var begejstret for - men jeg holdt op igen, da hun fik problemer med maven. Derfor har vi lige taget et par uger med 2 x vælling pr. dag for ligesom at starte lidt blødt op. I dag er jeg så begyndt på grød igen - bare en enkelt portion om formiddagen her til at starte med, så maven lige kan vænne sig til det.
Jeg håber du kan hjælpe ang. rytmen!
Kærlig Hilsen
:-) Helle