Svar: Skrig og skrål ved påklædning
6. november 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Lea
Nogle børn har det rigtig svært med at få tøj over hovedet. Nogen påstår at det især er hvis barnet har stået fast i bækkenet længe, så har der været et vist pres på hovedet og det at få tøj trukket over hovedet eller få hue på, kan give nogle associationer tilbage til den tid ... om den forklaring holder ved jeg desværre ikke.
Du skal naturligvis sikre dig at han ikke har ondt, fordi han er stram i sine halsmuskler, har brækket skulderen eller lignende, så hans protest er et reelt udtryk for smerte. Ellers er der ikke så meget andet at gøre ved det, end at give ham bluser og trøjer på, der så vidt muligt ikke skal over hovedet og forsøge at finde en hue, som sidder tæt uden at stramme for meget :o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske