Svar: Baby og pejs
5. november 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Katrine
Tillykke med at I venter en lille pige, det er dejligt med et lille julebarn :o)
Det lyder rigtig hyggeligt og rart med en pejseindsats og jeg går ud fra at din bekymring omkring det lige nu, handler om at der naturligt vil blive udskilt små sodpartikler, når man bruger pejs og brændeovn og de kan godt virke generende på spædbørns luftveje. Det plejer dog ikke være noget problem, hvis man sørger for at lufte godt ud i rummet.
Et lille barn har naturligt brug for hjælp til at blive holdt varm, men må naturligt ikke blive overophedet. At I bruger jeres pejseindsats, som i øvrigt overholder alle gældende lovkrav, ser jeg ikke noget problem i. I skal bare sørge for udluftning dagligt og lægge mærke til hvordan hun har det med varme :o)
Rigtig meget held og lykke med den forestående fødsel :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske