Svar: Giver dicillin smerter i babys mave?
13. september 2008
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Det er ganske rigtigt at Dicillin kan give barnet mavekneb og det kan også gøre at barnet i en periode kan få lidt mere vandige og flydende afføringer ...
Det er dog det helt rigtige præparat du har fået, det samme gives til brystbetændelse og der er ikke noget der virker bedre, så den mavekneb der kan følge med, må I leve med imens det står på :o(
Du skal være opmærksom på at din dreng og også du selv kan få svamp når du (I) er i antibiotisk behandling. Hold derfor øje med om han får hvide belægninger i munden, bliver rød i numsen om du selv får problemer med smerter i brysterne osv. I givet fald er det vigtigt at I begge behandles for svamp.
Du kan forsøge at spise noget A38 eller tykmælk for at se om det kan hjælpe jer til en lidt mere normalt bakterieflora i tarmen, men ellers er der ikke så meget at gøre lige nu. Medicinen skal virke og når du stopper, så burde hans mave gå i orden igen.
Med hensyn til d-dråber, så prøv at købe ACD dråber i stedet. De er opslæmmet i en anden olie, som måske ikke generer hans mave og det er vigtigt at han får sin D-vitamin.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske