Brev:
Giver dicillin smerter i babys mave?
13. september 2008
Alder:
1 mdr.
Giver dicillin smerter i babys mave?
Hej Helen.
Jeg har for godt fire uger siden fået et kejsersnit, og efter godt tre uger har jeg reddet mig en stafylykokinfektion i såret. Det er superærgerligt, især fordi jeg tror, min lille dreng har problemer med maven, fordi jeg tager Dicillin. Jeg får 2x500 mg tre gange i døgnet, og efter jeg er begyndt på dem, har han haft rigtig meget bøvl med ondt i maven hele døgnet.
Om det evt. kan være noget kolik, nu hvor han er 4½ uge er vel muligt, men det passer fint med starten for medicinen. Vi har også måttet droppe D-dråberne, da de gav ham voldsom ondt, herefter var der ingen problemer med ham. Nu døjer han så gevaldigt igen, og jeg ved, Dicillinen udskilles i mælken, men det skulle være ok.
Mit spørgsmål er, har du noget kendskab til andre, der har oplevet det samme? Jeg har nemlig ikke rigtig kunne få svar på, om Dicillin (eller penicillin/antibiotika i det hele taget) kan gi' dem ondt i maven? Selv har jeg ingen maveproblemer.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Signe Kristensen