Svar: Overnatning uden børn
1. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Kære JK
Jeg synes det lyder som en rigtig god idé at du og din mand tager en overnatning et sted og får tid til at se hinanden ind i øjnene uden at blive afbrudt hele tiden. Det lyder også rigtig godt at mormor kan komme hjem hos jer, hvis I ser hinanden en gang om ugen, så kender børnene jo mormor rigtig godt og der vil være en gensidig tryghed og ro, ved at lade dem være sammen, når I er væk.
Det lyder som en meget fin overvejelse, at du vil vente til du ikke ammer mere. Det vil jo alt andet lige gøre det noget lettere for mormor at passe, når jeres yngste ikke længere behøver få bryst. Det er meget omsorgsfuldt og nærværende, at gøre det på den måde. Ender det så med at han må undvære mor en enkelt aften og amningen ikke er helt slut, så går det nok også endda :)
Alle jeres børn er under 4 år og derfor er det den ældste som bedst kan forholde sig til at I er væk og kommer igen. Den mellemste vil godt kunne forstå at I ikke er forsvundet - den hverdag kender han jo fra institutionen, hvor han også afleveres og hentes igen. De to ældste ved altså godt at de ikke er forladt og alene, selvom I ikke er der.
Den fornemmelse vil den yngste naturligvis ikke have og det kan godt gøre ham ked af det. Fordelen her er dog at han jo har sine ældre søskende hos sig og han er således ikke på egen hånd. Han vil spejle sig i dem og når han mærker at de er glade og rolige ved mormor og hele situationen, så vil han naturligt også være det. Samtidig er det rigtig fint at mormor kommer hjem til jer og at hverdagen, tingene omkring jer, er som de plejer at være.
Jeg synes altså det er helt fint, at I forældre prioritere at tage en overnatning for jer selv uden børn. Det ser jeg ikke større problemer i :)
Rigtig god fornøjelse!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske