Overnatning uden børn

1. marts 2010

Alder:
7 mdr.

Overnatning uden børn

Hej Helen!

Jeg er mor til verdens tre mest fantastiske, dejlige børn. Derfor kommer de og deres behov selvfølgelig først! Men, jeg er også gift med verdens mest fantastiske mand:-) De sidste fire år af vores forhold har været/er fyldt med børn (har født 3 børn på 3 år), det nyder vi begge meget, men jeg kan også godt mærke, at jeg trænger til at have farmand lidt for mig selv...

Vi har snakket om, at tage på hotel bare os to. En enkelt overnatning vil være fint, så længe ungerne ikke er større. Jeg vil bare lige høre dig til, ...

Annonce

... hvilken alder, der ville være bedst at gøre det i. Vores yngste er 7 måneder nu. Planen er, at jeg vil blive ved med at amme ham, til han bliver et år. Derefter vil jeg være superklar til et hotelophold... Vil det være ok at forlade ham et døgn, når han er 1 år? Vil det være bedre at vente til han er 1 1/2 eller 2 år?

Formentlig vil det blive arrangeret sådan, at min mor kommer hjem til os og passer ungerne i det døgn vi er væk. Hun kender børnene og deres hverdag godt, da de ser hinanden typisk en dag om ugen.

Med venlig hilsen
JK

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet