Svar: Bog om amning

14. april 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Kristina

Jeg har skrevet bogen "Du bliver en skøn mor" sammen med jordemoder Pia Hern. Det er en bog, du kan bruge som forberedelse til fødslen og til den første tid som nybagt mor med et lille barn. Du kan i bogens del 2. som jeg har skrevet også læse om amning, barnets vej til brystet, observationer osv. og det kan give dig lidt forberedelse til det ammeforløb du gerne vil have forløber så godt som muligt.

Derudover finder du i min bogguide under 'kost og ernæring' 2 bøger om amning, som måske er noget for dig. Den ene hedder "Alt om amning" og den anden hedder "Amning - få en god start". Du kan som sagt læse om dem i bogguide :)

Alle bøger kan også lånes på biblioteket :)

Med hensyn til kost, diæt og graviditet, så synes jeg at du skal bede din læge eller din jordemoder om en henvisning til en diætist, som kan lave en kostplan, der vil ...

Annonce

... være rigtig god for dig at følge. Det vil være super godt for dig, at få en snak med en diætist som kan lytte til hvad madvaner du har, hvad du kan lide af mad og hvad du helst ikke vil undvære, hvad du kan erstatte forskelligt med osv. så du gør det bedste for dig selv og for dit ufødte barn.

Light produkter er generelt meget diskuterede og man skal naturligvis tænke sig om. Det du indtager vil altid i en vis mængde blive overført til dit barn og et lille barn i maven tåler ikke ret meget ... Det er ikke nødvendigvis godt bare at udskifte alt sukker med kunstige sødestoffer - i stedet burde du få din sukkertrang stillet ved at få sammensat din kost korrekt, spise mere frisk frugt, nødder, bær osv. ...

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Men den bedste til at rådgive dig er som sagt en diætist og jeg synes du skal bede din læge eller jordmoder om en henvisning.

Rigtig meget held og lykke fortsat :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor