Brev:
Aktivering og leg
7. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Aktivering og leg
Hej Helen!
Tak for dit svar sidst.
Jeg har nogle spørgsmål omkring aktivering/stimulering af Josefine.
Hun er blevet 3 måneder her d. 3/5, og er virkeligt begyndt at blive opmærksom på verden omkring hende! Hvilket også har resulteret i nogle ændrede sove-rytmer om dagen.
Hun har endnu ikke opdaget hendes hænder og fødder, men hun propper hele tiden hele hånden i munden og sutter på den. Men hun ligger ikke og kigger på sine hænder. Hun ligger meget på et aktivitetstæppe, hvor der hænger legetøj over hende. Jeg flytter lidt rundt på det, så hun får kigget på noget nyt engang imellem. Hun virker meget interesseret i det og ligger og stirrer intenst på det og pludrer med det, men hun er endnu ikke begyndt at række ud efter det. Det venter mor jo spændt på sker... :-) Jeg sidder og snakker med hende enten på hendes tæppe eller på puslebordet, og leger kildelege med hende. Men nogen gange har jeg på fornemmelsen, at hun måske keder sig lidt? Eller bliver lidt frustreret over, at hun ikke kan røre ved legetøjet?
Hvordan kan jeg sætte mig ned og lege med hende i hendes alder? Hvilket legetøj og lege er gode/udviklende i hendes alder? Har hun brug for andet legetøj, når hun nu ikke kan finde ud af at bruge hendes hænder endnu? Jeg prøver på at motivere hende til at bruge dem, ved at putte noget i hendes hænder når de åbne. Hun tager da godt nok også ved det, men man kan vel ikke fremskynde udviklingen og hendes færdigheder?
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Hilsen Maria