Vækst - vægt, højde og hovedomfang

5. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vækst - vægt, højde og hovedomfang

Hej igen Helen..

Jeg har et spørgsmål ang. Silje's vægt, højde og hovedomfang.

1. Hun er nu 8 uger og 3 dage. Trives fint på amningen, - har fået lidt deller:) Hun vejede 2624gr ved fødslen og blev målt til 47cm. Hovedomfang ved fødslen på 32cm. Jeg fødte hende i uge 38+6, så ca. 8 dage før termin. Jeg blev meget bekymret over hun var så lille. Havde mange plukkeveer under graviditeten. Kan det have haft betydning?

2. Tror det vil følge hende at hun fra starten af var så lille?

3. Hun vejer idag ca. 4,3 kg (vejer hende selv på vores vægt, da sundhedsplejerske strejker). Jeg måler hende til 56cm med hovedomfang 36,5 cm. Er det en ok trivsel?? Jeg er nemlig lidt bekymret for hendes ...

Annonce

... hovedstørrelse, som nu ligger på 2. SD under det gennemsnitlige (lå på 1 SD under det gennemsnitlige ved fødslen). Jeg har målt hende flere gange og får altså det højeste tal på 36,5cm. Hun vejer dog heller ikke så meget, så jeg ved, som du tidligere har skrevet, kan det have en betydning.

Hvorvidt min mand og jeg har et lille hoved er svært at sige. Umiddelbart hører vi ikke til "de mindste af slagsen" mht hovedstr. Det skal siges hun så småt pludrer til mig, når jeg taler med hende, hun løfter fint sit hoved fra maveliggende stilling og hun bevæger ivrigt kroppen på puslebordet. Så rent motorisk er jeg ikke bekymret.

Men bør jeg være det med dén hovedstørrelse og hvad med hendes vægt og længde??

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder