Brev:
Udvikling - 9 mdr.
1. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Udvikling - 9 mdr.
Hej..
Så er det igen tid til lidt spørgsmål...
Min datter er lige blevet 9 måneder 29april. Hun kravler ikke og hun gør nu heller ikke så meget for det. Hun vil helst sidde op, det er hun så tilgengæld rigtig god til, og kan komme helt ud til siderne, og frem så hun kan bide sig selv i storetåen. Uden at vælte. Dette sker dog engang i mellem... Og hun får sig også flytte nogle gange, men ved ikke hvordan, fordi det er selvfølgelig altid, når jeg lige er ved noget andet.
Når hun sidder op læner hun sig meget frem og har vægten på armene, og prøver nogle gange at dreje benene med. Men når hun ligger på maven, blir hun sur og græder efter 10 sek., men jeg lukker ørene, og ligger mig ned til hende, for på maven skal hun jo ligge. Hun trækker ikke benene op.
Mange andre børn, og selvfølgelig dem i vores omgangskreds kravler lystigt derudaf, og børn der er en del yngre end Sofia.
Bør jeg været urolig??
Så er vi inde i en periode, hvor hun bare ikke vil have aftensmad. Mos, kartofler, kød, alt har jeg prøvet, og gerne det hele, blir lavet, men efter et par mundfulde rynker hun næsen og klapper munden i, samtidig med at hun klør sin næse. Noglegange føles det som om hun er træt, og det er derfor. Vi spiser omkring 17.30-18. Og følger ellers den dagsplan du har givet os.
Men smører jeg så et stk rugbrød, så kan hun spise... Hun er glad for rugbrød, og kunne sikkert spise det morgen, middag, aften.
Jeg har overvejet at prøve med kartofler om middagen, men hun starter dagpleje tirsdag, og der får de jo rugbrød.
Skal jeg bare tage det roligt, og gå ud fra, at hun ikke rigtig er sulten...?
Det skal lige siges, at hun er godt i stand. er 77cm og vejer nok omkring 10,5kg.
Hun vil meget gerne ha gaflen når vi spiser, men hun putter det ikke i munden. Men det skal mases og kastes og undersøges. Skal hun bare ha lov til det?
Og når hun tager noget mad med fingerene, så kommer det heller ikke i munden mere, men alle andre steder.
Hun holder selv glasset når hun drikker, og jeg hælder...
Hvad kan jeg gøre for at stimulere hende til de ting, jeg har spurgt om??
Ser frem til dit svar.
Maria