Brev:
Mit barn bider
15. april 2008
Alder:
3 år, 4 mdr.
Mit barn bider
Hej
Nu skriver jeg denne gang fordi min søn på 3år og 4måneder har bidt 2 gange i børnehaven. 1 gang var i kinden på en dreng og anden gang i armen på en anden dreng.
1. gang tror jeg, at han har følt sig truet, da det var ved en dreng som har slået ham mm. Han siger selv at drengen ville vælte ham. Anden gang ved jeg ikke og det gør børnehaven heller ikke. Det kom fuldstændig bag på mig at han kunne gøre det, da han ellers er en meget sød og kærlig dreng og en god kammerat ( fortæller børnehaven) Normalt hvis der opstår en situation hvor der fx er nogen som slå eller tager legetøjet går han væk. Han slår aldrig de andre. Det undrede også børnehaven at han gjorde det.
Begge gange er han blevet meget ked af det bag efter. Han har selv fortalt mig det og vi har snakket om at det er forkert og at det må man ikke. Jeg har sagt at jeg synes at han skal hente en voksen når han mangler hjælp.
Sprogligt er han lidt bagefter. Han har svært ved at udtale mange bogstaver. Han har en stor spyt produktion, så derfor kommer han nemt til at savle når han snakker. Det skal opså siges at vi lige har været ved ørelæge og fået konstateret at han hører dårligt pga. meget væske. Ørelægen mener at han muligvis går rundt inde i en klokke. Vi skal finde ud af om han skal have lagt dræn i.
Har du et godt råd til hvordan jeg får stoppet ham i at bide. Jeg er jo lidt bange for at han nu har fundet ud af han kan klare sig på den måde når han har gjort det 2 gange. Det har været ret frustrerende begge gange, og jeg aner ikke hvordan jeg får det stoppet. Håber du kan hjælpe mig.