Brev:
Mad - har ikke lyst...
2. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Mad - har ikke lyst...
Hej Helen!
Så har jeg brug for endnu et råd i henhold til vidunderet...
Han er dreng som ikke er specielt stor, men han har en fantastisk appetit. Han er lige startet i dagpleje - vi har fået en kompetent dagplejemor, som er dygtig til, at se hans behov. Også vores dagplejemor synes han spiser rigtig godt! Det er jo dejligt- og han kan lide stort set alt!
Du fornemmer nok et lille men, og det er, at han de sidste dage ikke har ville spise overhovedet! Han tager den første mundfuld, spytter den ud- og så er der lukket! Han får ca. 600 ml. mme om dagen, jeg tænker, det snart skal sættes ned? (sidst jeg skrev, var fordi han havde mistet lysten til mælken, men lysten kom igen) Disse 600 ml. er i de dage, hvor appetitten er væsentlig nedsat også blevet nedsat til ca. 400.
For lidt madindtag resulterer også i vågne nætter, hvor han er ked af det. Hvilket er helt forståeligt, for han må virkelig være sulten! Han bliver ked af det, når jeg viser ham skeen med mad. Til sidst i måltidet får han altid lov til, at spise med fingrene, og det er han god til! Heller ikke dette kan få ham til at spise. Han tager det op i hånden og smider det ned på gulvet. (Hunden synes det er dejligt)
Kan det være en reaktion på, at han er begyndt i dagpleje (han har været der i ca. 3 uger) eller er der tænder på vej, jeg kan ikke se eller mærke nogen, men jeg er ikke klar over, om de "gnaver" lidt inden de titter frem? (han har pt 6 tænder)
Han kravler og har gjort det et stykke tid, han står ved alt selv, og øver sig i at gå rundt ved eks. bordet (det går ikke helt fantastisk godt- men han er på rette vej) han er glad, griner og "snakker" konstant. Han kan vinke, fortælle hvor stor han er, samt klappe.
Jeg er ikke helt selv klar over, hvad min bekymring går på, men jeg ser en dreng (i spisesituationen) som ikke er som han plejer.
Håber du kan komme med en afklaring, trods den lidt forvirrende fremstilling af bekymringen.