Brev:
Han er begyndt at slå
5. januar 2008
Alder:
17 mdr.
Han er begyndt at slå
Hej Helen.
Det går ellers rigtig, rigtig fint med vores søn Jakob. Han går, ja løber, afsted, snakker løs dagen lang (selvom der stadig ikke er meget mening i det), og han er generelt en super glad og udadvendt dreng.
Men han er begyndt at slå os. Det sker både som en del af hans leg hvis han bliver lidt ivrig, men også helt bevidst hvis han bliver vred over f.eks. at få et nej over et eller andet. Så går han målbevidst hen til os og slår os.
Vi undrer os over hvad det kan skyldes? Er det normalt?
Jeg vil for en god ordens skyld lige understrege, at det IKKE er noget han har oplevet herhjemme, men kan det være ungerne i dagplejen der har den indflydelse? Eller er det afmagt der får ham til at gøre det, og i så fald, hvad gør vi forkert?
Og ikke mindst: hvad kan vi gøre for at lære ham at det er forkert? Da han ikke selv rigtig har noget sprog endnu er det svært at sætte sig ned og tage en snak med ham om hvorfor man ikke bør gøre det osv.
Han er i det hele taget blevet mere voldsom i sin leg osv, og råber også ofte meget højt. Er det alt sammen bare en del af hans udvikling?
Tak!