Tag mig op

6. november 2007

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Tag mig op

Kære Helen

Jeg kom lige i tanke om endnu en ting, jeg ville spørge dig om.

Børn vil jo gerne op, det er nok de færreste, som ikke vil det.

Marcus vil meget gerne op meget tit, og hvis han ikke bliver taget op, bliver han vred/ked af det og kan finde på at græde med tårer, eller sætte sig ned på hug og sige "nej nej" med ulykkelig stemme og vende sig om og gå den anden vej for at komme tilbage igen og sige "mop" og række hænderne i vejret.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi han bliver gal, eller om han virkelig føler sig afvist, og jeg vil jo nødigt, at han skal føle sig afvist, jeg går jo i forvejen fra ham om morgenen.

Det skal lige siges, at han kommer op meget ofte, når han beder om det, og jeg nusser ham meget og krammer ham og kysser ham meget og viser, at jeg virkelig elsker ham. ...

Annonce

... Når jeg kommer hjem fra skole elsker jeg at sidde med ham i sofaen og tumle eller nusse eller læse en bog eller synge sange osv. Så han får masser af nærhed.

Mht. at han bliver enten vred el. ked af det, hvis jeg lige er optaget af at lave mad el. tømme opvaskemaskine, eller hvad det nu kan være, jeg er optaget af, så overgiver jeg mig jo ofte, når han ser så ulykkelig ud, for jeg synes jo ikke helt, han er så gammel, at han kan gøre det med vilje vel?

Jeg ville ønske, jeg kunne vise dig det, så var det nok lidt lettere at svare på :)

Skal jeg bare fortsætte som hidtil, eller skal jeg sige fra, når jeg er optaget af noget andet og lade ham reagere? (Jeg siger altid medfølende til ham, når han reagerer sådan, at ja, jeg ved godt det er træls, men mor skal altså lige lave mad, eller hvad det nu er).

Knus Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)