Brev:
Tag mig op
6. november 2007
Alder:
15 mdr.
Tag mig op
Kære Helen
Jeg kom lige i tanke om endnu en ting, jeg ville spørge dig om.
Børn vil jo gerne op, det er nok de færreste, som ikke vil det.
Marcus vil meget gerne op meget tit, og hvis han ikke bliver taget op, bliver han vred/ked af det og kan finde på at græde med tårer, eller sætte sig ned på hug og sige "nej nej" med ulykkelig stemme og vende sig om og gå den anden vej for at komme tilbage igen og sige "mop" og række hænderne i vejret.
Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi han bliver gal, eller om han virkelig føler sig afvist, og jeg vil jo nødigt, at han skal føle sig afvist, jeg går jo i forvejen fra ham om morgenen.
Det skal lige siges, at han kommer op meget ofte, når han beder om det, og jeg nusser ham meget og krammer ham og kysser ham meget og viser, at jeg virkelig elsker ham. Når jeg kommer hjem fra skole elsker jeg at sidde med ham i sofaen og tumle eller nusse eller læse en bog eller synge sange osv. Så han får masser af nærhed.
Mht. at han bliver enten vred el. ked af det, hvis jeg lige er optaget af at lave mad el. tømme opvaskemaskine, eller hvad det nu kan være, jeg er optaget af, så overgiver jeg mig jo ofte, når han ser så ulykkelig ud, for jeg synes jo ikke helt, han er så gammel, at han kan gøre det med vilje vel?
Jeg ville ønske, jeg kunne vise dig det, så var det nok lidt lettere at svare på :)
Skal jeg bare fortsætte som hidtil, eller skal jeg sige fra, når jeg er optaget af noget andet og lade ham reagere? (Jeg siger altid medfølende til ham, når han reagerer sådan, at ja, jeg ved godt det er træls, men mor skal altså lige lave mad, eller hvad det nu er).
Knus Dorthe