Brev:
Manglende koncentration
14. september 2007
Alder:
19 mdr.
Manglende koncentration
Hej Helen
Vi har en dejlig og livlig pige, på 19 mdr. Hun har et hidsigt temperament, nok fra sin mor, desværre.
Vores "problem" er at hun er meget svær at fastholde i noget. Hun har svært ved at holde koncentrationen om én ting ad gangen. Det være sig legetøj, mad etc. Vi er startet i musik legestue med hende, fordi vi håber at det kan give et lidt mere koncentration da hun elsker musik - dog helst det musik vi hører :o). Vi synes dog ikke det er gået helt efter vores plan, da hun hellere vil gå rundt og kigge end sidde og spille med bold og synge.
Jeg vil bare høre om vi kan/skal gøre noget specielt for at styrke hendes koncentration eller om det er helt naturligt med den alder hun er i?
Synes vi har været meget gode til ikke at forvirre hende med mange ting på én gang, men hun er jo en livlig pige der elsker at opleve verden - med og uden farer.
Når hun leger med sine legesager er det helst dem alle på én gang og ikke ret længe ad gangen.
Er det blot os der er meget fokuserede på det eller er der noget vi kan gøre for at hjælpe hende lidt på vej?
Med venlig hilsen
Amalies mor