Brev:
Nægter at åbne munden ved tandbørstning - 11 mdr.
30. august 2007
Alder:
11 mdr.
Nægter at åbne munden ved tandbørstning - 11 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg på banen igen - men denne gang handler det ikke om søvn, som det plejer... :o). Men forresten så hjalp det meget at rulle hans dyne sammen i den ene side af sengen, så nu vender og drejer han sig ikke så meget, når han skal sove.
Denne gang handler det dog om tandbørstning. Da Bastian fik sin første tand, var det ikke noget problem at få børstet hans tænder. Jeg tror, han syntes, at det var lidt spændende, at der skete noget nyt. Men sådan forholder det sig ikke længere. Han nægter at åbne munden, og når det endelig sker, stikker han tungen ud af munden, således at det er stort set umuligt at komme til hans bisser...
Har du nogen tricks til, hvordan jeg kan få åbnet Bastians mund, så jeg kan børste hans tænder? For børstes skal de jo. Jeg giver ham tit tandbørsten, så han kan lege lidt med den, således at han i det mindste ved, hvad der er på vej ind i munden på ham, men lige lidt hjælper det. Jeg har også prøvet at holde ham fast, men så skriger han i vildensky, og jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på den fremgangsmåde. Hvad siger du?
Håber på et råd :o)
Hilsen Anne