Nægter at åbne munden ved tandbørstning - 11 mdr.

30. august 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Nægter at åbne munden ved tandbørstning - 11 mdr.

Hej Helen,

Så er jeg på banen igen - men denne gang handler det ikke om søvn, som det plejer... :o). Men forresten så hjalp det meget at rulle hans dyne sammen i den ene side af sengen, så nu vender og drejer han sig ikke så meget, når han skal sove.

Denne gang handler det dog om tandbørstning. Da Bastian fik sin første tand, var det ikke noget problem at få børstet hans tænder. Jeg tror, han syntes, at det var lidt spændende, at der skete noget nyt. Men sådan forholder det sig ikke længere. Han nægter at åbne munden, og når det endelig sker, stikker ...

Annonce

... han tungen ud af munden, således at det er stort set umuligt at komme til hans bisser...

Har du nogen tricks til, hvordan jeg kan få åbnet Bastians mund, så jeg kan børste hans tænder? For børstes skal de jo. Jeg giver ham tit tandbørsten, så han kan lege lidt med den, således at han i det mindste ved, hvad der er på vej ind i munden på ham, men lige lidt hjælper det. Jeg har også prøvet at holde ham fast, men så skriger han i vildensky, og jeg må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på den fremgangsmåde. Hvad siger du?

Håber på et råd :o)

Hilsen Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år