Ændret adfærd - 2 mdr.

22. august 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Ændret adfærd - 2 mdr.

Hej Helen...

Først vil jeg sige tusind tak for dit svar sidst vedr. min søn Malthe. Lige så du ved det, var vi blevet henvist til en fysioterapeut på hosp. (men havde ikke modtaget noget brev endnu) hvor vi har fået anvist øvelser, vi skal lave dagligt. Vi bliver fulgt derinde 2 gange om ugen, så det er bare super.

Det er også gået bedre mht søvnen. Nu sover han ca 10-11 timer om natten og stadig 3-4 timer om dagen over 2-3 gange. Om dagen har det ikke rigtig ændret sig, men det bliver alligevel ca 14-15 timer dagligt mod de 10-12 timer, han sov før :-) Det kan stadig være svært at lægge ham om dagen, men der går sjældent mere en 3-4 timer nu, før han får sig en lur. Så det går fremad :-)

Nu har jeg lige nogle spørgsmål igen. Malthe er jo 7 uger nu, og de sidste 3 dage har været noget anderledes, end de plejer. Det drejer som om, at han er begyndt at vågne kl. 04.30 om morgenen, hvor han ikke græder men klynker - de to af dagene som om han har ondt (ikke idag). Han presser tydeligt og det virker som om, at han har besvær med maven. Det tager ca en lille time, hvorefter vi har kunne få ham til at sove 30-60 min. mere. Den ene af dagene havde han afføring 4 gange på 2 timer og igen et par gange i løbet af dagen.

Om dagen har han heller ikke været sig selv. Han har været ret ked af det, grædt når jeg ligger ham fra mig, og egentlig kun fundet ro, når han er på min arm. Når han endelig falder i søvn i vuggen, ...

Annonce

... vågner han efter en times tid og græder. Det trøster ham, at jeg tager ham op på mit bryst og der falder han i søvn igen. Du skrev sidst, at der i denne periode godt kan være et appetitspring. Og det må man sige han har. Han spiser mellem 900-1000 ml dagligt og det er 200-300 ml. mere end han egentlig skal have (han vejer 4250 g. målt for 5 dage siden). Han er også begyndt at spise mere af gangen - mellem 110-180 ml over 6-8 gange. Stadig 2 gange om natten og resten i løbet af dagen.

Jeg har læst i bogen "60 vidunderlige uger", at der i 8 ugers alderen godt kan forekomme midlertidige ændringer i børnenes adfærd pga et spring i den fysiske og mentale udvikling. Tror du det er det, han oplever nu? I så fald, er der noget jeg kan gøre for at lette denne "krise", han er i ? og hvor lang tid kan jeg forvente, at dette varer ? Tror du, at han oplever mavekneb i disse dage pga det store indtag af modermælkserstatning ( det skal lige siges, at han ikke gylper) ? Er der noget jeg kan gør for at lindre det ?

Jeg har forsøgt med sukkervand med nogen effekt. Jeg tænker om han kan spise for meget, som hans mave ikke kan tåle ? Når han bliver sulten, giver ret god besked på dette i form af heftig gråd, så jeg kan næsten ikke give ham mad færre gange i løbet af dagen (der går 2-3 timer mellem hvert måltid - længere om natten)

Det var det hele for denne gang. Endnu engang tak for en god brevkasse :-)

Venlig Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder