Brev:
Sut og eftermiddagslur
3. juni 2007
Alder:
19 mdr.
Sut og eftermiddagslur
Hej Helen
Vi har lidt vrøvl med Benjamin ang. hans sut og eftermiddagsluren.
Vedr. sutten så synes vi begge at han er blevet meget afhængig af den. Hvis det stod til ham havde han den 24 timer i døgnet. Jeg ved godt at den for ham betyder tryghed og hygge, så derfor mener jeg jo at han kan have den hvis han er ked, træt eller skal sove, men vi er ikke helt enige Benjamin og jeg.
Hvis vi tager den fra ham bliver han fuldstændig "hysterisk" og råber og skriger indtil han får den igen. Han vil gerne aflevere den frivilligt nede i dagplejen siger dagplejeren, men herhjemme skal jeg ikke engang tænke på at spørge for jeg får bare en meget bestemt nej.
Problemet i det hele er at når han har den i munden siger han næsten ingenting og eftersom han meget gerne skulle snakke lidt efterhånden kan det jo blive et problem. Han sludrer fint og meget når han ikke har den.
Har du nogle gode råd til hvordan vi skal gribe det an, så vi kan få ham til at acceptere at han kun har sutten når han er ked, træt og skal sove?
Det andet spørgsmål går på hans eftermiddagslur. Han sover normalt mellem 1½ time til 2½ time hver dag. Problemet er bare at den sidste måneds tid har han været svær at få til at sove om aftenen. Han ligger gerne vågen en lille time om aftenen, hvor han smider sutten og laver bisse streger.
Jeg tænker at det er fordi han sover for meget i løbet af dagen at han ikke putter sig, men jeg kan jo ikke rigtig lide at skulle vække ham fra hans eftermiddagslur, men det er måske det der skal til?
Han vågner gerne omkring kl. 6-7 om morgenen og bliver puttet til aften omkring kl. 20.
Håber du har lidt gode råd til os:-)
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Camilla