Brev:
Dele sit legetøj med andre
14. december 2003
Alder:
3 år
Dele sit legetøj med andre
Jeg har en datter på 3 år. Hun har utroligt svært ved at lade andre lege med sit legetøj. Det er indenfor de sidste par måneder, det virkeligt har vist sig, ellers har det ikke været et problem.
Hun bliver ked af det, hvis vi har gæster med børn på besøg, de må ikke lege på hendes værelse. Hun bliver ikke bare tvær hun bliver virkelig ulykkelig, når hendes ting bliver taget ned fra hylderne.
Hun har en søster på 8 år, så hun ved jo godt, der er noget der hedder dit og mit. Vi har prøvet at tilbyde at tage "favoritterne" ud før der kommer gæster men uden held.
Bør vi lukke døren til hendes værelse og lade hende have det i fred eller skal det bare læres? Jeg ved jo godt det er en periode der vil gå over, men det er synd for hende at hun skal blive så ked af det.
Med venlig hilsen
Anja