Brev:
Små børn og onani eller?
20. december 2023
Alder:
15 mdr.
Små børn og onani eller?
Hej Helen
Jeg er far til en dejlig pige på 15 måneder, som generelt virker glad og til at trives rigtig godt på alle punkter.
Hun går endnu ikke selvstændigt rundt, men hun går rundt ved møbler og kan også tage skridt, hvis I holder hende i begge hænder. Hun er godt med sprogligt, peger ofte og spørger "a-det?" og lignende og hun kan også pege på alle de rigtige ting i bøger, hvis jeg spørger hende, hvor noget er.
Vores bekymring går på, at hun ofte sidder foroverbøjet, rokker frem og tilbage og vipper i sit hofteled. Hun gør det meget, hvis vi ikke flytter hende eller afledere hende - og det kan godt kræve lidt af en indsats at få hende væk fra denne bevægelse. Jeg har læst, at små børn godt kan onanere.. kan det være det hun gør?
Jeg har læst, at man ofte ser det hos lidt ældre børn, og har egentlig den holdning, at det er okay og naturligt, hvis hun eksperimenterer, jeg synes bare, at hun gør det meget, og at hun ikke er ret gammel?
Jeg vil gerne høre, hvad du tænker?
På forhånd tak,
Mikkel