Små børn og onani eller?

20. december 2023

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Små børn og onani eller?

Hej Helen

Jeg er far til en dejlig pige på 15 måneder, som generelt virker glad og til at trives rigtig godt på alle punkter.

Hun går endnu ikke selvstændigt rundt, men hun går rundt ved møbler og kan også tage skridt, hvis I holder hende i begge hænder. Hun er godt med sprogligt, peger ofte og spørger "a-det?" og lignende og hun kan også pege på alle de rigtige ting i bøger, hvis jeg spørger hende, hvor noget er.

Vores bekymring går på, at hun ofte sidder foroverbøjet, rokker frem og tilbage og ...

Annonce

... vipper i sit hofteled. Hun gør det meget, hvis vi ikke flytter hende eller afledere hende - og det kan godt kræve lidt af en indsats at få hende væk fra denne bevægelse. Jeg har læst, at små børn godt kan onanere.. kan det være det hun gør?

Jeg har læst, at man ofte ser det hos lidt ældre børn, og har egentlig den holdning, at det er okay og naturligt, hvis hun eksperimenterer, jeg synes bare, at hun gør det meget, og at hun ikke er ret gammel?

Jeg vil gerne høre, hvad du tænker?

På forhånd tak,
Mikkel

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika