Uroligt barn - 18 mdr.

7. juli 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Uroligt barn - 18 mdr.

Hej Helen.

Hjælp en bekymret mor.

Min datter er nu 18 måneder og virkelig et barn fyldt med energi. Hun har meget svært ved at sidde stille i mere end 1 minut. Hun bliver fuldstændig hysterisk, hvis man tager hende op at sidde ved en og der ikke sker noget.

Føler hun har så meget uro i kroppen. Hun løber hele tiden rundt overalt. Hun vil kun gå selv når man er ude hjemmefra , spjætter med arme og ben hvis man tager hende op. Hun kan kun slappe af kort foran fjernsynet. Hun ligger meget uroligt om natten og spjætter med benene.

Hun fik lagt dræn i ørerne i maj måned. ...

Annonce

...

Men er itvivl om det bare er alderen eller der noget i kroppen hun ikke kan styre?

Hun sover heller ikke særlig godt om dagen mellem 30 min og 1 time.
Hun har altid været meget med motorisk, er ikke begyndt at sige rigtige ord endnu. Kun hej, skål, det der og dyrelyde. Hun er en pige fyldt med temperament og hendes verden går fuldstændig ned, hvis det ikke går hendes vej…

Hun spiser godt i løbet af dagen. Vil dog kun hurtigt spise og så ned igen. Kan ikke koncentrer sig ret godt om sin mad, hvis der sker ting rundt omkring, og er pt meget afvisende overfor ny mad.

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.