Brev:
Ture i sommerlandet med nyfødt
19. juni 2023
Alder:
0 mdr.
Ture i sommerlandet med nyfødt
Kære Helen
Vi har fået en lillesøster, som nu er 3 uger gammel.
Hun trives rigtig godt - spiser godt (flaske) og sover nogle gode lange lure, både dag og nat. Så det er dejligt.
Mit spørgsmål går på, hvordan vi her henover sommeren og den forestående sommerferie bedst tager mest muligt hensyn til lillesøster, når vi samtidig gerne vil bruge sommeren på at give hendes to storesøstre på 2 og 4 år nogle gode sommer-oplevelser.
Mange sommeraktiviteter kan vi sagtens være sammen om alle 5, som fx leg i haven, gåture, ture på løbecyklerne, legepladser mv, men de to storesøstre efterspørger også både ture i Zoo, sommerland og Legoland. Og det er her vi bliver i tvivl om, hvorvidt det er hensigtsmæssigt for lillesøster at komme sådanne steder. Her kan vi ikke på samme måde skærme hende for lyde mv, ligesom vi ikke kan have hende hos os i lige så høj grad, når der er to store som også skal have noget ud af turen.
Hvornår er det forsvarligt at tage lillesøster med på sådanne udflugter, og hvordan kan vi i så fald gøre det, så der bliver taget mest muligt hensyn til hende? Hvor meget kan hun “tåle” i de første måneder?
Vi har talt om, at vi også kan dele os op, så enten mor eller far tager de to store med på udflugt, mens den anden bliver hjemme med lillesøster, men det er også ærgerligt, at vi skal dele os op på den måde hele sommeren.
Ser frem til dit input :)
Mange hilsner