Brev:
Vil ikke spise, vil ikke have skiftet ble
1. juni 2023
Alder:
18 mdr.
Vil ikke spise, vil ikke have skiftet ble
Hej Helen
Lige pludselig begyndte vores lille pige på 18 måneder, at blive meget morglad. Det er kun mor der dur, og når hun skal afleveres i vuggestuen, er hun begyndt at græde lige så meget som i indkøringsperioden. Jeg tænker det her er en fase, hvor hun bare har brug for lidt ekstra kys, nus og tæthed.
Men det vi ikke forstår er, at hun ikke gider spise ved bordet. Vi laver noget mad vi ved hun godt kan lide, vi andre spiser samtidigt med hende, der er god stemning, men hun gider simpelthen ikke spise! Hverken morgenmad, mellemmåltider eller aftensmad. I vuggestuen spiser hun helt fint. Jeg har forsøgt at sætte hende hos mig, og så spiser hun lidt, men ikke meget. Vi har en oplevelse af at hun meget hellere vil lege med maden end at spise den. Hun er ellers meget madglad.
Vi er helt klar inde i en periode, hvor hun gerne vil være mere selvstændig og sige nej til alt.
Er alt det her normalt? Jeg får særligt ondt i maven over det med maden.
De bedste hilsner,
En lidt bekymret mor