Bleskift - 19 mdr.

16. marts 2023

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Bleskift - 19 mdr.

Hej Helen

Min ene dreng på 19 måneder bliver voldsomt sur når han skal have skiftet ble på puslebordet. Vi skifter kun ved puslebordet når han har lavet stort, og ellers stående med en bukseble. Både for at spare besværet og fordi hans tvilling enten står og leger med toilettet eller græder ulykkeligt på den anden side af døren.

Når man lægger min dreng op, starter han egentlig som oftest i godt humør, men vender sig hurtigt for at rejse sig og rode i skufferne lige over puslepladsen. Det er her balladen begynder. Jeg har prøvet holde ham nede, men han er simpelthen for stærk og vi ender med bæ over det hele. Jeg følger ...

Annonce

... ham derfor som regel, hvilket nok ikke er den bedste pædagogik, I know. Hans far holder ham fast, og det ender i voldsomme protester.

I vuggestuen var han “levende”, som de kalder det, i starten på puslepladsen. Men nu er der ingen problemer. Pædagogen ligger blot stofbleer under hans hoved - fordi hun troede han havde væske i ørene - og så er alt fint. Jeg har prøvet det samme, men uden held - samt fået tjekket hans ører ved lægen, og ingen væske. Hvilket giver mening, for han har ikke problemer når han ligger sover.

Hvad kan jeg gøre for at puslesituationen bliver en god oplevelse for både ham og mig?

Mange hilsner
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin