Reagerer ikke på sit navn

18. februar 2021

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Reagerer ikke på sit navn

Kære Helen,

Mange tak for dit lange og fyldestgørende svar - det har helt sikkert givet mig mere ro i sindet :-)

Jeg glemte dog at spørge om en ting; Som nævnt i min lange beskrivelse, så synes jeg ikke rigtig, at han reagerer (nok) på sit navn. En gang i mellem reagerer han ved, at kigge på en, men andre gange (ofte), så reagerer han ikke rigtig/ignorerer en. Vuggestuen siger, at han der reagerer nogle gange, men ikke altid, men at han godt ved, at han hedder Hugo.

Er det bare sådan, at børn på hans alder nogle gange ikke reagerer, måske fordi de simpelthen ikke gider, eller er for optaget af andet? Jeg synes jo, at det er lidt for ofte, men på den anden side så ved jeg ikke, hvor bred ‘normalen’ er på dette punkt?

Hans ører er jo tjekket flere gange, også for ...

Annonce

... nyligt, de er fine. Det at han ikke altid reagerer på sit navn plus hans nyopfundne tågang, var årsagen til, at jeg blev lidt bekymret for infantil autisme - som beskrevet i min sidste mail. Omvendt har han jo fin og vedholdende øjenkontakt og vil gerne være fysisk (bæres, kram, kys etc.), når han selv har lyst :-)

Jeg undskylder mit bonus spørgsmål, men jeg er en mor, der bekymrer mig om mange ting (nok mere end andre), så jeg spørger hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Jeg har 3 fejlslagende graviditeter bag mig, herunder 1 ca. midtvejs i graviditeten, og graviditeten med min søn var meget kompliceret med mange ugers indlæggelse og en problematisk fødsel. Det har helt sikkert sat sine spor, og jeg bekymrer mig alt for meget:-)

God aften.

Mange hilsner

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.