Aktivering og udvikling

19. januar 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Aktivering og udvikling

Hej Helen,

Vi har for et stykke tid siden købt endnu en af dine bøger - denne gang om børns udvikling. Dog mangler jeg information og inspiration til hvordan vi bedst aktiverer fordi datter uden at overstimulere mm. hvorfor jeg håber at du kan vejlede os lidt her :-)

Vores datter er nu snart 6 uger og vi har et legetæppe, hvor vi har ophængt 1 stk. legetøj (for ikke at overstimulere hende) hvor hun nogle gange ligger og kigger og så træner vi ...

Annonce

... nakke med hende ved at ligge hende på mave.

Er der andet, som vi bør gøre på nuværende tidspunkt? Mere farverigt legetøj med sjove lyde? Vi vil jo rigtig gerne udvikle hende på bedste vis både motorisk, fagligt og sprogligt.

Hvad med når hun bliver 2, 3, 4, 5 og 6 måneder? Hvordan stimulerer og bidrager vi på bedste vis til hendes udvikling?

Jeg kunne godt bruge råd til øvelser, legetøj mm. :-)

På forhånd tusind tak,

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor