Udvikling og søvn - 3 mdr.

12. maj 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Udvikling og søvn - 3 mdr.

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig om nedenstående, men har nogle opfølgende spørgsmål og informationer.

Vores dreng er, som før skrevet, 3 mdr. i dag, 64 cm og 6,8 kg. Han bliver ammet fuldt.

Søvn: vores dreng sover utrolig uroligt om natten (hovedet skifter fra side til side, armene vifter op og ned, benene tages op og ned), men han ligger med lukkede øjne - dog åbnes de nogle gange. Det hjælper nogle gange at holde hans hænder fast med en hånd, men det kan vi jo ikke gøre hele natten. Han synes ikke længere det er rart med svøb. Han har sådan set ligget så uroligt siden han blev født og jeg er for det første bekymret for om han nogensinde kommer til at sove roligt? Men også om han overhovedet sover under denne her aktivitet og om han får søvn nok? Og god nok søvn?

Er det normalt med så ...

Annonce

... meget aktivitet natten igennem?

Han sover ved siden af os i sengen. Nogen gange tidlig morgen, får han lov at sove i mine arme/skød og så sover han meget mere roligt, men kan vi jo naturligt ikke gøre om natten.

Udvikling: jeg skrev tidligere, at han ikke har fundet sine hænder. Du skrev bl.a. at sutte på sine hænder, som et tegn på at man har fundet sine hænder. Min søn sutter ivrigt på sine hænder, men min bekymring går på, at han ikke rækker ud efter legetøj eller kigger på sine hænder. Hvis han ligger under et aktivitetsstativ dasker han nogle gange efter ophæng, men ikke bevidst (kigger fx væk fra hvad han dasker til tilfældigt med sine hænder og fødder). Skulle han ikke kunne bruge sine hænder mere bevidst nu ift hans alder? Eller er det først senere? Er der grund til bekymring?

Bedste hilsner
Liv

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder