Hysteriske anfald ved spisetid

22. september 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Hysteriske anfald ved spisetid

Hej Helen :-)

Min ellers så glade dreng på 13 måneder, er begyndt at få nogle ret voldsomme hysteriske anfald, som forekommer hver dag til morgenmaden og aftensmad. Det er et temprement som vi aldrig har set før, han bliver simpelthen stiktosset, kaster sig bagud i stolen og har sågar en gang imellem slået hovedet ned i bordet.

Jeg har svært ved at finde ud af hvorfor han bliver så gal, og hvordan jeg lige kan hjælpe ham bedst muligt.

Nogle gange starter det allerede når han bliver sat i stolen, andre gange begynder det hvis jeg prøver at lave en ske/gaffel klar, så han selv kan spise, hvilket han plejer at kunne og nyde, men det er en helt umulig opgave for tiden. Også når jeg så vil hjælpe ham med at spise kan han blive tosset :-/ det forekommer ...

Annonce

... uanset om det er en ret jeg ved han elsker eller om det er en ny ret. Nogle dage får han helt maden galt i halsen, fordi han kan stikke ud i et skrig lige efter at have fået en mundfuld.

Det er "heldigvis" kun noget som vi oplever her hjemme, det sker altså ikke når vi er i byen, eller når han er i dagplejen.

Bortset fra den her problematik, så er han en super glad og velfungerende dreng, som siger enkelte ord, kravler og går op af og med alting.

Jeg har prøvet at lade ham være midt i hans anfald, har også prøvet at tage ham op til mig, hvilket næsten gør det værre. Så hvad pokker gør jeg mon galt? :-/

Om et par måneder får vi en lillesøster, så jeg vil rigtig gerne lære at tackle de situationer med ham allerede nu, og hjælpe ham bedst muligt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor