Brev:
Raserianfald, når han ikke får sin vilje
13. september 2017
Alder:
14 mdr.
Raserianfald, når han ikke får sin vilje
Hej,
Vores dreng er nu 14-15 måneder og er som udgangspunkt meget mild og meget glad.
Han er dog begyndt at få nogle "raserianfald", hvis/når han ikke får sin vilje. Hvilket resultere i, at han skriger som besat og kaster sig tilbage og/eller begynder at banke hovedet ned i gulvet (hvilket vi naturligvis stopper ham i, så ikke han slår sig).
Jeg tænker at det måske er en fase eller noget tigerspring. Eller måske frustration over ikke at have ord til at udtrykke sin vilje, men hans reaktion virker meget voldsom (også i kontrast til, hvordan han normalt er).
Er det normalt og er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham? Vi kan jo ikke bare føje ham i alt og er jo nødt til at sætte grænser.
Kærlig hilsen
Stine