Brev:
Pseudotvillinger - 12 mdr.
21. marts 2016
Alder:
12 mdr.
Pseudotvillinger - 12 mdr.
Kære Helen,
Jeg er til stor glæde og overraskelse blevet gravid igen (til stor overraskelse, fordi vi var i behandling i flere år for at få vores dreng :-)) Selvom det er en fuldstændig uplanlagt graviditet denne gang, glæder vi os begge meget over at få lov til at opleve en "Naturlig" graviditet denne gang, og vi glæder os til snart at være en familie på 4, selvom vi selvfølgelig også kan tænke på, at det nok bliver ret hårdt de første par år, med to små krudtugler :-)
Min dreng er lige fyldt et år, og jeg venter en pige den 1. August, min dreng vil således være knap 17 mdr, når lillesøster kommer til verden og de kommer jo så til at være pseudotvillinger :-)
I den forbindelse gør jeg mig nu tanker om, og i så fald hvordan, jeg kan forberede min lille dreng på, at han snart ikke er alene mere? Og om der er noget, som jeg bør være opmærksom på. Jeg har læst lidt om pseudotvillinger. Og har blandt andet læst, at hvis den ældste er en dreng, kan han komme til at sakke bagud i sin udvikling, eller måske handler det nærmere om at lillesøster kan overhale ham, og at man i den forbindelse skal være opmærksom, er det noget du kan bekræfte?
Derudover har jeg overvejet om jeg skal beholde min dreng hjemme, når jeg skal på barsel med lillesøster. Min dreng har gået i dagpleje i knap 2 mdr nu, og er meget glad for det. Vi som forældre er også glade og trygge ved dagplejemoderen. Men alligevel har jeg overvejet fordele/ulemper ved at gå hjemme med begge børn. Jeg startede på arbejde for en måned siden og kan gå fra to måneder før termin.
Hvilke fordele/ulemper ser du som fagperson ved at have begge børn hjemme under min barsel med lillesøster? Min dreng startede i dagpleje da han var 11 mdr, og jeg har også et ønske om at lillesøster først skal starte i dagpleje omkring den alder.
Glæder mig at høre dine tanker og anbefalinger. God påske :-)
Med venlig hilsen
moren til snart 2.