Brev:
Tandbørstningen volder store problemer
16. januar 2016
Alder:
10 mdr.
Tandbørstningen volder store problemer
Kære Helen,
Jeg skriver vedr. min dreng på 10,5 mdr, som har hele 8 flotte tænder :-)
Vi forsøger at børste hans tænder morgen og aften, men det er meget svært, for vores dreng bliver meget ked af det og bange, når vi vil gøre det.
Vi har forsøgt at gøre det ved at han ligger på puslehynden, sidder på puslehynden, inde i sofaen og vi har sågar været nødt til at være to om det - den ene sidder med ham og holder hans arme, og den anden børster. Det føles meget ubehageligt at skulle holde ham fast imens, vi føler det er et overgreb mod ham. Men det skal jo gøres, vi ville bare ønske at det ikke skulle være sådan en kamp hver gang. Vi har i øvrigt også forsøgt at børste tænder foran ham, imens han også får børstet, vi har også ladet ham børste vores tænder. Han har ikke noget i mod at ligge og lege med tandbørsten selv, og tager den da også ind i munden.
Har du nogle forslag til hvordan vi kan forsøge at gøre det til en bedre oplevelse for vores dreng?
Med venlig hilsen
Moren og faren :-)