Baby har forandret sig

13. august 2015

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Baby har forandret sig

Hej Helen :)

Vores datter er nu 9,5 mdr. Hun er meget aktiv, kravler, rejser sig op ad alt og går langs møblerne. Der er dog sket en del ændringer med hende, så jeg har lige lidt spørgsmål.

1. Hun sover ca. 1 Time til formiddag og 1,5 til eftermiddag. Hun kommer i seng 19.30 og plejer så at sove til 6-8 tiden. Nu er hun så begyndt at sove totalt uroligt og vågner mellem 1-2 gange om natten. Hun falder dog i søvn igen, men det undre mig meget da hun plejer at sove uden at vågne. Hun stod i en lang periode først op ved 7-8 tiden, men nu vågner hun faktisk Kl. 6 hver morgen.

2. Hun plejer at sove udenfor i barnevognen. Men hun vil under ingen omstændigheder sove i barnevognen for tiden. Hvis ...

Annonce

... jeg ligger hende der i græder hun og sparker med benene. Hun plejer at elske at sove ude i vognen både formiddag og eftermiddag. Derfor undre det mig meget at hun ikke vil længere, så nu putter jeg hende i sengen.

3. Hun vil spise alt med fingerne. Hun gider simpelthen ikke mades længere og vender munden væk. Men får hun selv lov så spiser hun godt. Men ofte så klemmer hun bare maden mellem fingerne og kaster det på gulvet. Hvad gør man der? Det er især et problem ved morgenmaden når hun fx får havregrød og øllebrød. Det er jo lidt svært at spise med de små fingre.

4. Hun vil heller ikke rigtig ammes længere. Når jeg lægger hende til, så skubber hun sig væk, hvilket er lidt ærgerligt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder