Brev:
For længe i lift
21. maj 2015
Alder:
5 mdr.
For længe i lift
Hej Helen
Jeg har et enkelt spørgsmål.. som jeg allerede kan høre lyder dumt.. men jeg skal lige have manet en skrøne til jorden.
Vores pige er 5 måneder gammel, og først nu er hun rykket fra liften til tremmesengen. Det skyldes simpelthen at hun har elsket at ligge i den. Vi har haft liften placeret i slyngevuggen (på opfordring af fysseterapeut, som gerne ville have hende over på et fladt underlag frem for den lidt rejeformet måde hun lå på i vuggen). Så kan man ligge 2 og 2 sammen, så kan man godt regne ud at det skyldtes den gyngende vugge at hun ville ligge der..
Til sidst var hun altså for stor til den, lå nærmest med benene ud over kanten, og armene helt ind til kroppen, eller andre gange helt klemt i fosterstilling...
Så nu var det tiden til at tage "kampen" op og får hende til at falde i søvn på et stille underlag.
Hun elsker sin nye seng...sit nye Space, så meget at hun ikke vil falde i søvn der.
Hun ligger og triller rundt og griner, så nu skal vi finde metoden til at få hende til at falde i søvn der.. Nå, det kommer jeg sikkert til at stille andre spørgsmål til senere :)
Her kommer så det mærkelige spørgsmål… jeg har læst, at hvis de ligger for længe i liften kan det hæmme deres motorik, men værst af alt at det hæmmer at de kan vokse.. tænker jeg rationelt over det sidste lyder det lidt skørt. Bla. med øje for alle de produkter der laves for netop at få dem til at ligge så "klemt" og trygt som muligt. Men nu har den altså sat sig fast i mit hoved, og så ved du hvordan det kører hele tiden…
For skulle der være noget om snakken, ja så kan man jo ikke bære at man ikke har handlet rigtigt… og der tænker jeg mest på det sidste...
Motorisk er hun fantastisk. Sidste måned sagde SP hun at var forud for sin tid. Dog kan hun ikke vende sig endnu. Hverken fra ryg til mave eller omvendt.. Det er lige ved og næsten hver gang..
Ser frem til at høre fra dig